(Mayday 23) Pohroma v kokpitu.
14. května 2018. Let Sichuan Airlines 86-33 dosáhl vysoko nad centrální Čínou cestovní hladiny. Pětačtyřicetiletý kapitán Liou Čchuan-ťien byl velmi zkušený bývalý vojenský pilot a letový instruktor. Sedmadvacetiletý druhý pilot Su Žuej-čchen létal pět let, z toho čtyři pro čínského dopravce. Kanadský cyklus dokumentárních rekonstrukcí
Dlouhý popis
Posádka řídila Airbus A-319. Třistadevatenáctka patří do modelové řady A-320. Je kratší a lehčí, ale má dostatečně silné motory. Je vhodná pro vzlety z letišť ve velké nadmořské výšce, kde hrají hmotnost a rovnováha mimořádnou roli. Na palubě bylo 119 cestujících, většina jich chtěla dospat brzké ranní vstávání. Airbus vzlétl z letiště Čchung-čching, cesta do Lhasy uprostřed pohoří Himálaje měla trvat dvě hodiny a čtyřicet minut. Přistání ve Lhase patří k nejnáročnějším na světě. Ale pokud pilot dodržuje předpisy a sleduje počasí, není se čeho bát. Let zajišťovala tříčlenná posádka: kapitán, druhý pilot a druhý kapitán. Přistání ve velké nadmořské výšce vyžaduje specifické postupy. Je třeba pozorně ovládat chod motorů a hlídat trať přiblížení mezi horami. Všichni tři piloti měli z tohoto pohledu značné zkušenosti, zejména kapitán.
14. května 2018. Let Sichuan Airlines 86-33 dosáhl vysoko nad centrání Čínou cestovní hladiny. Pětačtyřicetiletý kapitán Liou Čchuan-ťien byl velmi zkušený bývalý vojenský pilot a letový instruktor. Sedmadvacetiletý druhý pilot Su Žuej-čchen létal pět let, z toho čtyři pro čínského dopravce. Kanadský cyklus dokumentárních rekonstrukcí (Premiéra)
Stanice ČT2 | Datum Pá. 22.11.2024 | Čas 23.25 - 00.10 | Délka 45 min. | Typ dokument | Specifikace duální vysílání, širokoúhlé vysílání, skryté titulky, premiéra, HD |
Podobné pořady |