(Mayday 23) Zbytečné riziko.
13. října 2011. Let Airlines PNG 1600 stoupal do výšky 4800 metrů nad pohoří Finisterre na ostrově Papua Nová Guinea. Australský kapitán Bill Spencer měl letité zkušenosti, druhým pilotem byl v to pozdní odpoledne Novozélanďan Campbell Wagstaff. Kanadský cyklus dokumentárních rekonstrukcí
Dlouhý popis
Oba piloti létali u společností PNG asi rok. Kapitán měl nalétáno okolo osmnácti tisíc hodin a ani druhý pilot nebyl žádný nováček. Na kontě měl bez mála tři tisíce letových hodin. Jeden stevard pečoval o pohodlí a bezpečí devětadvaceti pasažérů. Většinu tvořili rodiče směřující na promoci svých dětí, které absolvovaly katolickou univerzitu v Madangu. Let PNG 1600 byl v polovině půlhodinové cesty do města Madang na severním pobřeží ostrova Papua Nová Guinea. Piloti řídili ručně, protože autopilot byl mimo provoz. Dvoumotorový Bombardier Dash 8 dokonale vyhovoval potřebám dopravy po tichomořském ostrově. Tento letoun dokáže přistávat na ranvejích, které jsou kratší, nebo jejich kvalita a vybavenost neodpovídá požadavkům pro provoz větších dopravních letadel. Téměř dvacet tři let starý stroj poháněly dva turbovrtulové motory Pratt and Whitney. Šedesát kilometrů před Madangem obdrželi piloti informaci o počasí. V blízkosti cíle se tvořila bouřka.
13. října 2011. Let Airlines PNG 1600 stoupal do výšky 4800 metrů nad pohoří Finisterre na ostrově Papua Nová Guinea. Australský kapitán Bill Spencer měl letité zkušenosti, druhým pilotem byl v to pozdní odpoledne Novozélanďan Campbell Wagstaff. Kanadský cyklus dokumentárních rekonstrukcí (Premiéra)
Stanice ČT2 | Datum So. 9.11.2024 | Čas 09.25 - 10.10 | Délka 45 min. | Typ dokument | Specifikace duální vysílání, širokoúhlé vysílání, skryté titulky, repríza, HD |
Podobné pořady |