Informace    Fotky    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    

74% 192 hlasů
7.4 10 192
drama / komedie / romantický, Česká republika, , 99 min.
Kinopremiéra v ČR 25.2.1999, DVD od 23.4.2007 Bonton

Režie:
Herci: , , , , , více...

Ocenění: 1999, Český Lev, Hudba (V. Godár), Herečka ve vedlejši roli (A. Geislerová), Film, Režie (S. Gedeon), Scénář (S. Gedeon)


Ukázka
01:34



Tatiana Vilhelmová miluje Jiřího Langmajera. Jiří Langmajer miluje Annu Geislerovou. Anna Geislerová miluje Jiřího Macháčka. Pavel Liška miluje všechny. Kdo miluje Pavla Lišku? Komedie Saši Gedeona o lásce, nevěře, sourozencích a milosrdných lžích
Jakoby z jiného světa (však také jeho předobrazem je hrdina Dostojevského románu) přichází bezelstný a čistý František do reje milostných, sourozeneckých a rodičovských konfliktů a ocitá se tak v komických, trapných a dusivých situacích. Jeden z nejlepších (a také nejúspěšnějších) současných českých filmů.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Návrat idiota je jeden z těch top filmů, které v devadesátých letech vznikly (ona to byla sama o sobě docela plodná doba) a trošku mě mrzí, že je trošku nedoceněn. Ústřední herecká dvojice si to totiž neuvěřitelně dává a předvádí fantastické herecké výkony.
Všechny komentáře k filmu 24+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránky    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Návrat idiota

obrazek
František nikdy nic nepoznal a nic pořádného nezažil. Svůj dospělý život strávil za zdmi léčebny a tak má teď ze všeho jen první dojmy. Vrací se ke svým jediným blízkým, kteří o jeho existenci neměli zdání. Mají svůj život a své vztahy. Vztahy tak propletené a zapeklité, že v nich František uvízne jako v síti. Zamotá se do milostných, sourozeneckých a rodičovských konfliktů. Octne se v trapných, komických i dusivých situacích. Je svědkem partnerských rošád, milostných kolizí i citových explozí svých blízkých. Se všemi cítí a všechno se ho dotýká. Chápe je lépe, než se chápou sami. Ale jen ten, kdo pochopí jeho, mu pomůže skutečně se vrátit.

obrazek
Olga miluje Emila. Stalo se to v době, když její sestra byla pryč. Ani neví, jak se to stalo. Byla příliš mladá a příliš potřebovala mít ráda. Idiot o ní řekl, že se rozhodla vše správné, a krásné, co v ní bylo, rozbourat a zpřeházet, protože tolik touží být šťastná. Idiot je jediným očitým svědkem jejího poměru s Emilem.

obrazek
Emil miluje Annu. Ale když Anna odjela, začal si s Olgou. Proč to udělal? Možná proto, že ho Anna dost nemilovala. Udělal to taky proto, že by "nemělo smysl vyhýbat se ženskejm". Takhle to řekl Idiotovi, když zjistil, že Idiot ještě žádnou neměl.

Anna miluje Roberta. Alespoň to tak vypadá. Ale ona sama přesně neví. Je to mladá žena na prahu životních rozhodnutí. Nechce udělat chybu. Ani když se rozhoduje mezi dvěma bratry. Problém je, že jeden z nich taky přesně neví, co vlastně chce. Když Anna zjistí, že ho nemůže mít, je schopná zničit i to, co už má. Idiota si oblíbila už ve vlaku: "byl úplně hodný a úplně neškodný, i když šmíroval a ječel ze spaní."

obrazek
Idiot miluje všechny. To je jeho problém. Miluje všechny a všechny vlastně stejně. Proto taky všem a všemu rozumí a proto taky nikdy nic nezmůže. Jak má pomoci jednomu proti druhému, když má oba stejně rád? Idiot nemá žádné ego a ostatní ho mají. Z toho plyne spousta věcí, o kterých vypráví náš film.

Kdo miluje Idiota? To je otázka pro všechny. Ne jen pro všechny postavy, které potkal Idiot ve filmu, ale pro všechny, kteří kdy potkají nějakého Idiota. Protože ten, kdo miluje Idiota, musí být sám tak trochu Idiot. A ten, kdo je alespoň trochu Idiot, musí umět alespoň trochu milovat.


O natáčení

Zajímavosti z castingu
Klíčovým problémem castingu bylo obsazení hlavní postavy: na to, co měla postava Idiota podle režiséra vyjadřovat, nestačí běžné herecké prostředky. "Představitel idiota se chtě nechtě do role obtiskne s celým svým lidským arzenálem," říká Saša Gedeon. "Proto jsme nehledali někoho, kdo idiota jen zahraje, ale kohosi, kdo jím také do velké míry opravdu bude - v tom nejlepším slova smyslu." Po měsících úmorného ježdění po českých a moravských divadelních scénách bylo vybráno několik adeptů. Při následných kamerových zkouškách projev Pavla Lišky režiséra Sašu Gedeona přesvědčil svou. Další nečekané nesnáze způsobilo hledání 3 epizodních postav mladých dívek do scény v tanečních. Především ta, která se měla vyznačovat živelností a rozjíveným telecím projevem. Ani jedna šestnáctiletá studentka divadelních škol té představě nevyhovovala. "Když jsme si ale projížděli videa z hereckých zkoušek," vzpomíná Saša Gedeon, "všimli jsme si, že za zády dívek, které recitují věty ze scénáře, sedí naše 25letá asistentka produkce Yvetta Janoušková. Na svůj věk vypadala až podezřele mladě a celkově byla téměř nezvladatelná. Došlo nám, že ona je přesně to, co jsme hledali. V herecké zkoušce obstála skvěle: repliky ožily nečekanou intenzitou a naprostou upřímností. Měla jenom drobné problémy s koordinací: nedokázala například současně mluvit a pohybovat se, šlo to jen odděleně. Nakonec však zvládla i to - o čemž svědčí scénka rozhovoru s Františkem - Idiotem při mazurce. Muselo to být pro ni šílené - koordinovat pohyby při tanci a ještě správně časovat repliky určené Idiotovi. Ale mechaničnost tanečních pohybů jí nejspíš naopak pomohla soustředit se na text. Kamenem úrazu se pak stala ve scénáři nevinně vyhlížející replika: "Co čumíš?! Pořád na nás zírá." První část - Co čumíš?! - měla být určena Idiotovi a zbytek jako oznámení jejím dvěma kamarádkám. Iveta celkem spontánně svým dvěma kamarádkám vyčetla: "Co čumíš?!" a Pavlu Liškovi rozhořčeně oznámila: "Pořád na nás zírá." Nakonec ale vše skvěle zvládla a její scény patří k nejlepším v celém filmu."

O důležitosti kulicha
Idiotův červený kulich - hlavní symbol a nejdůležitější rekvizita filmu - byl v průběhu natáčení velmi populární. Pro obyvatele podhorské obce Zásada, kde se štáb usídlil na několik týdnů, se stal doslova symbolem filmaře. Jak viděli červený kulich, už věděli, jaký cirkus zase v místní sokolovně vypukne.

Jediný kulich byl zakoupen před natáčením v second handu a nebyla za něj náhrada. Po celou dobu natáčení byl proto opatrován jako oko v hlavě. Možnost, že by se ztratil, byla téměř tak strašlivá, jako kdyby se ztratil Pavel Liška, představitel hlavní role, který v kulichu odehraje téměř všechny exteriérové scény. Krátce před dotáčkou se ale přihodilo to, čeho se všichni báli - neztratil se Pavel, ale jeho kulich. Byl prostě příliš populární a vydal se svou cestou, nezávislou na osudu filmu, ve kterém ještě nedohrál Producent Petr Oukropec dal proto uplést několik různých kulichů na několika různých místech, aby se pravděpodobnost, že kopie bude odpovídat originálu, přiblížila jistotě. Saša Gedeon jednotlivé kulichy podrobil velmi přísnému výběru. Výsledný kulich, určený nakonec pro Pavla, je sešitý z několika různých exemplářů.

Několik dní po dotáčce se původní červený kulich našel. Posloužil alespoň jako vzor pro výrobu upomínkových kopií, které mohou získat i diváci filmu v nejrůznějších soutěžích.

O tvůrcích

Saša Gedeon
obrazek režisér a scénárista
narodil se 29. srpna 1970 v Praze. Během středoškolského studia na gymnáziu v Kladně se začal věnovat výtvarným a literárním aktivitám. Publikoval několik krátkých próz v tehdejších literárních periodikách a úspěšně se účastnil několika literárních soutěží. Ve druhém ročníku gymnázia natočil krátký 8mm film "Schody" (1986), který o dva roky později předložil k přijímacímu řízení na FAMU. Po maturitě byl přijat na obor filmové a televizní režie (1988) a absolvoval ji celovečerním filmem "Indiánské léto" a teoretickou diplomovou prací "Možnosti vypravěče" (1996). Za studijní úspěchy obdržel cenu Nadace Josefa Hlávky. Na FAMU natočil několik krátkých studentských filmů, za které obdržel několik cen. Jeho film "Zavřeno pro rodinný smutek" obdržel hlavní cenu "The Best Drama"

na filmovém festivalu F.F.I.C.S. v Tokiu - Japonsko 1992. Za scénář krátkého filmu "Štace" obdržel cenu Pierra Beaumarchaise na festivalu v Angers - Francie 1995. V lednu 1995 měl premiéru jeho celovečerní debut "Indiánské léto", který se stal jedním z nejúspěšnějších českých filmů roku.

Saša Gedeon (rozhovor)
O čem je Návrat idiota?
O lidských vztazích. Nikdo se jim nemůže vyhnout, ale našemu hrdinovi se to "podařilo". Proto také působí jako idiot. Jenže právě proto, že nic nepoznal a nezažil, je schopen vnímat lidské vztahy správně ve své čistotě a opravdovosti a nastoluje tak otázku, jestli náhodou nejsme idioti my ostatní.

Jste v něčem Františkovi podobný?
Myslím, že každý člověk má v určitém období schopnost být "čistým idiotem". Většinou v dětství a pubertě. To jsme ještě opravdoví a proto nám hrozí i opravdové idiotství. Pak se ale naučíme různé finty a hry, naučíme se maskovat a tím se okrademe o možnost být opravdu šťastní.

Potkal jste už někoho, kdy by byl Františkovi podobný?
Ne. Ale občas jsem s to u lidí rozlišit některé jeho kvality. Takoví jsou mi hned sympatičtější.

Je Návrat idiota v něčem podobný Indiánskému létu?
Určitě - jen hrdinové jsou už starší a mají také závažnější problémy. I když je pravda, že do dvaceti se nám zdá být každý problém tím nejzávažnějším.

Proč se příběh odehrává mezi vánocemi a Silvestrem?
Že by se měl příběh odehrávat v zimě, mne napadlo až v průběhu psaní scénáře. Hlavní hrdina bude brouzdat vylidněným městem, zatímco "normální" lidé v teple svých domovů zírají na zábavné pořady v televizi.

Štěpán Kučera
kameraman
Narodil se r. 1968 v Praze jako syn režisérky V. Chytilové a kameramana J. Kučery. Dosud natočil dva celovečerní filmy: Marián (1996, režie Petr Václav) - nominace na Českého lva za kameru, Pasti, pasti pastičky (1998, režie Věra Chytilová) a řadu krátkometrážních hraných i dokumentárních filmů (mj. Paní Le Murie).

Se Sašou Gedeonem spulupracoval už během studií na pražské FAMU na jeho prvním školním filmu - dokumentárním snímku Blátošlap.

Vladimír Godár
hudba
Narodil se r. 1956 v Bratislavě, kde působí jako hudební skladatel (mimo jiné byl v letech 1993-4 sídelním skladatelem Slovenské filharmonie), překladatel, ředitel vydavatelského oddělení Národního hudebního centra a pedagog hudební estetiky na FF Univerzity Komenského. Napsal mnoho esejí a textů a knihu Kacírske quodlibety.
Vladimír Godár je autorem více než 60-ti klasických skladeb (komorní, vokální, orchestrální skladby, sbory, a 2 symfonie) (mimo jiné Emmeleia, Jesenná meditácia, Neha, Lyrická kantáta , Humanitas, 1. a 2. symfónia), skládá i pro děti (mimo jiné Letné obrázky, Husľové dueta), muzikálu Clownfórum a mnoha hudebních úprav a transkripcí.
FILMOVÁ HUDBA: filmy Martina Šulíka Záhrada, Orbis Pictus, film Vladimíra Balca Let asfaltového holuba, Paví pírko Petra Weigla, Cudzinci Jaroslava Riháka a další. Za hudbu k filmům Neha a Let asfaltového holuba obdžel cenu Zlatý klinec 1991.

O hercích

Pavel Liška
obrazek Ve filmu Návrat Idiota hraje Františka
Pavel Liška (nar. 1972) ve filmu Návrat idiota před kamerou debutuje. Je jedním z kmenových herců brněnského HaDivadla. "Je to jeden z mála českých herců, které jsem si dokázal v roli Idiota představit," říká o něm režisér Jan Antonín Pitínský, který s HaDivadlem pravidelně spolupracuje. "Pavel má jistou člověka těšící nevinnost, nahlíží věci zdravě naivně a je schopen zničehonic provést tichou bláznivinu."

Pavel Liška (rozhovor)
Proč jste přijal roli Františka?
Hrát ve filmu patřilo k jednomu z mých velkých snů. Navíc ta role byla krásná a cítil jsem, že mi není úplně vzdálená.

Jste Františkovi v něčem podobný?
Je to člověk, který stále myslí jen na ostatní. Chtěl bych mít něteré jeho vlastnosti, nejvíc ten neustále pozitivní pohled na svět, někdy bych se chtěl chovat jako on - ale jen někdy. Zároveň bych mu rád některé vlastnosti přidal - aby byl v životě praktičtější.

Setkal jste se někdy s člověkem, který by byl Františkovi podobný?
Znal jsem dívku, která podobně jako on viděla na lidech jen to dobré. Ale nejvíc bych ho přirovnal k legendární lvici Else - stejně jako ona je z opatrovnické péče propuštěn do "divočiny", kde se o sebe bez nejmenších zkušeností musí postarat.

Jak jste prožíval natáčení? Debutovat a hned v hlavní roli...
Protože mi vždycky hrozně dlouho trvá, než se sblížím s neznámými lidmi, byl pro mě dost důležitý režisér. Měl jsem strach, že mi nepůjde třeba jen jedna jakákoliv scéna a já, jak se znám, se zadřu, a už ze mě nikdo nic nedostane. Naštěstí Saša Gedeon umí skvěle pracovat s herci - na každého jde trochu jinak. Když jsem přijížděl na první natáčecí den, těšil jsem se, jak ve městě, kde skoro nikoho neznám, prožiju intenzívní měsíc sám se sebou. Že budu chodit na procházky, do hospůdek, že budu chvíli nostalgický, chvíli přiopilý, že budu pozorovat lidi, a že mě to trochu pročistí. Mám to vyzkoušené z hostování v olomouckém divadle, kde jsem taky nikoho neznal a prožil tam sám úplně skvělé jaro, na které nikdy nezapomenu. Ale tady to dopadlo nakonec trochu jinak - všechno toto jsem si neprožil sám, ale s Táňou, Aňou a Jirkou Macháčkem.

Anna Geislerová
obrazek Ve filmu Návrat Idiota hraje Annu
Anna Geislerová (nar. 1976) dosud hrála v zahraničních (Mladý Mussolini, Princezna Fantaghiro - Itálie, Hidden In Silence - USA, John Sinclair, lovec duchů - SRN, Brown Gold - Nizozemí) i českých filmech: Pějme píseň dohola (1989), Requiem pro panenku (1990), Jízda (1994), Válka barev (1995) a Výchova dívek v Čechách (1997) a v řadě krátkých filmů, v televizních filmech a seriálech (Prima sezóna, Přítelkyně z domu smutku).

Anna Geislerová (rozhovor)
Proč jste přijala roli Anny?
Už po prvním přečtení scénáře mi bylo jasné, že v tom filmu chci hrát. I když musím přiznat, že role Anny se mi ze začátku příliš nelíbila - připadalo mi, že je to celé až moc v klidu, že tam nemám, co hrát. Ale pak mi došlo, že zahrát člověka, který své pocity ovládá, je vlastně mnohem těžší, než předvádět bouřlivé emoce.

Jak se vám pracovalo se Sašou Gedeonem?
Byla jsem překvapená, když mi nabídl roli. Myslela jsem si, že jsem pro jeho filmy už moc "provařená". Ale ukázalo se, že nejsem. Chtěla bych Sašovi nějak poděkovat, ale nevím, jak.

Tatiana Vilhelmová
obrazek Ve filmu Návrat Idiota hraje Olgu
Tatiana Vilhelmová (nar. 1978) dosud hrála ve filmech Indiánské léto (1995), Šeptej (1996) a Čas dluhů (1998) a ve televizních seriálech Prima sezóna a Aneta. Prosadila se i jako divadelní herečka: v Národním divadle (Višňový sad), pražském Divadle Rokoko (Manon) a v Divadelním spolku Kašpar (Plešatá zpěvačka, Léto).

Tatiana Vilhelmová (rozhovor)
Natočila jste se Sašou Gedeonem i jeho druhý film. Jak se Vám s ním pracuje?
Je hrozně pečlivý a puntičkářský. Zpočátku mi to samozřejmě vadilo, ale dnes mi spíš vadí, když pracuji s režisérem, který takový není. Mám pak dojem, že svoji práci odbývá.

Máte radši postavy, které jsou vám nějak blízké: povahově, pocitově? Nebo si toužíte zahrát charakter, který bude odlišný - a vlastně tak předvést herecké kvality?
Nejde o to, že bych chtěla dokázat, jak umím zahrát něco úplně jiného. Spíš je to o tom, že mě najednou začne bavit něco, co vůbec neznám. Třeba mě napadne, že se té postavě někdo podobá, tak se zkusím do něj vžít.

Vaše postava - Olga - chvíli působí jako pubertální dítě a za moment jako sebevědomá mladá žena. Do koho jste se přitom vžívala?
V tomhle případě jsem se do nikoho nestylizovala - Olga je až příliš blízká mně samotné.

Potkala jste někdy člověka, který by byl podobný Františkovi?
Ne. A i kdyby náhodou ano, tak ještě před nedávnem - ve svých pubertálních letech - bych si ho stejně ani nevšimla.

Jiří Langmajer
obrazek Ve filmu Návrat Idiota hraje Emila
Jiří Langmajer (nar. 1966) dosud hrál ve filmech Kluk za dvě pětky (1983), Proč? (1987), Copak je to za vojáka? (1987) a Zdivočelá země (1997), v řadě televizních inscenací a seriálů (Třetí patro, Bylo nás pět, Zdivočelá země). Hlavní role ztvárnil v divadelních představeních v Divadle pod Palmovkou v letech 1992 - 1997 (mj. Peer Gynt, Platonov, Slečna Julie, Caligula). Od roku 1997 je členem souboru Divadla na Vinohradech, kde v současnosti hraje ve hrách Maškaráda, Povídky z Vídeňského lesa a Ze života hmyzu.

Jiří Langmajer (rozhovor)
Proč jste přijal roli Emila?
Kromě toho, že to byl výborný scénář vycházející z klasiky, jsem si chtěl dokázat, že mohu pracovat i porozumět si s tou směsicí lidí, kteří se při natáčení sešli. Ve filmech, které dnes točí hlavně mladší režiséři, se málokdy objevují známější herci. Tahle generace režisérů vidí svět mnohem ostřeji, radikálněji odděluje dobré a špatné, nové a staré. A já sám už měl pocit, že se do podobného filmu nikdy nedostanu. Takže mě ta nabídka potěšila a v konkursu jsem se po dlouhé době skutečně snažil všechny přesvědčit o tom, že jsem to právě já, kdo má Emila hrát - a hodně jsem se přitom styděl. Emil samotný není psychologicky příliš složitá osobnost - moc rozumu nepobral a není žádný velký diplomat. Ale líbí se mi, že je to určitý kontrast k mým divadelním rolím.

Jak se vám pracovalo se Sašou Gedeonem?
Nebyla to naše první spolupráce - už jsem hrál před lety v jeho ročníkovém cvičení na FAMU. Saša není přítel okázalých gest a i scénáře jsou tak napsané - takže všechno musí být hrozně přirozené. A protože mám ze všech hlavních herců nejbohatší zkušenosti z divadla, měl jsem také největší potíže být - jak Saša říká - dokumentární, civilní, a přesto abych to vlastně hrál. Naštěstí Saša není žádný tyran a občas se nechá přesvědčit, abych scénu zahrál tak, jak si ji představuji já - i když si to pro jistotu natočí ještě podle svého.

Co se vám na Návratu idiota nejvíc líbí?
Že je to úplně obyčejný příběh ze současnosti. Natočit něco, co se občas přihodí každému, tak, aby to diváky zajímalo - to je, myslím, velké umění.

Jiří Macháček
obrazek Ve filmu Návrat Idiota hraje Roberta
Jiří Macháček (nar. 1966) dosud hrál ve filmech Knihomol (1997 - anim.) a Mrtvej brouk (1997), hraje v divadle Sklep. Známější je díky svému působení v pražském mystifikačním a komediálním rádiu Limonádový Joe, kde vystupuje pod pseudonymem Doktor Vinetů.

Jiří Macháček (rozhovor)
Jaký jste měl pocit ze scénáře Návratu idiota?
Cítil jsem, že je to od první chvíle psáno ne kvůli tomu, aby se přivábilo publikum nebo získala nějaká cena. Že je to film, uvnitř kterého může vzniknout živý svět. Celý příběh je skvěle vystavěný - v průběhu děje se stále odkrývají nové vztahy a souvislosti. Celé to do sebe přesně zapadá - asi jako hudební partitura.

Jak se vám pracovalo se Sašou Gedeonem?
Po celou dobu natáčení jsem měl pocit, že Saša moc dobře ví, co herec potřebuje slyšet - ne jen co chce slyšet, ale hlavně co potřebuje slyšet. Že toho o herectví ví hodně i zevnitř. A docela by mě zajímalo, jaký by on sám byl herec. Také se mu podařilo složit dobrý štáb - ti lidé dokázali filmu ze svého osobního života věnovat někdy tolik, že nebyly poznat hranice mezi postavami, které se rozhodli "žít" a mezi nimi samotnými. Kéž by to v tom filmu diváci vycítili.

Jak byste popsal postavu Roberta?
Robert řeší rozporný vztah ke dvěma lidem, kteří mu jsou blízcí. Je to paradoxní rozpor: všichni chtějí být šťastní, ale zároveň tím ubližují druhým - aniž by chtěli. A příběh filmu navíc ukazuje, že v podobných věcech neexistuje správné řešení. Je to smutné i legrační - a přesně takhle to v životě chodí.

Setkal jste se někdy s člověkem, který by byl podobný hlavnímu hrdinovi Františkovi?
Ano. Se Sašou Gedeonem.

Zdena Hadrbolcová
obrazek Ve filmu Návrat Idiota hraje matku Emila
Zdena Hadrbolcová (nar. 1937) hrála v řadě českých filmů (Už zase skáču přes kaluže, páni kluci, Přijela k nám pouť, Do zubů a do srdíčka, Panský kočí, Konečně si rozumíne, Zlatá svatba, Vánoce s Alžbětou), v televizních filmech a seriálech (Malostranské povídky, Létající Čestmír, Křeček v noční košili, Sanitka, Přítelkyně z domu smutku). Působila v Divadle S. K. Neumanna, v Divadle na okraji, v Činoherním klubu a nejnověji v Divadle na zábradlí.

Zdena Hadrbolcová (rozhovor)
Proč jste přijala roli v Návratu idiota?
Líbil se mi scénář - i kvůli těm jemným vazbám na román Dostojevského knihu. I když se mi zdálo, že pro roli "chladné matky" nemám zcela odpovídající předpoklady.

Jak se vám pracovalo se Sašou Gedeonem?
Velmi dobře. nemá v sobě pózu nebo agresi, jde za svým tématem jemně, i když usilovně. Točí z naléhavé potřeby něco sdělit, ne z touhy po efektu. V tom byla vždycky největší síla evropského filmu.

Jak se vám líbil Pavel Liška v hlavní roli?
Postava Idiota musí mít silné charisma - aby mohla vztahy a jejich aktéry tak zamotat a vyhrotit. A to Pavel myslím má.

Jitka Smutná
obrazek Ve filmu Návrat Idiota hraje matku dívek
Jitka Smutná (nar. 1952) hrála v českých (Sedm hladových) i zahraničních filmech (Matka Kuráž - V.Brit/SRN) filmech, v řadě televizních inscenací a seriálů (Velké sedlo). Působila v divadlech v Pardubicích, ve Státním divadle Ostrava, od roku 1990 je členkou činohry Národního divadla v Praze. Hraje matku Anny a Olgy.



Stanice
ČT2
Datum
Út. 18.7.2017
Čas
21.50 - 23.31
Délka
101 min.
Typ
film
Specifikace
stereo, skryté titulky, HD


Registrace
Přihlášení



Pátek 18. 8. 2017 Svátek má Helena
Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz